Začiatkom 19. storočia dostať kúpiť ako drevené (lepenkové), tak aj kartónové puzzle. Na trhu dominujú drevené, keďže kartónové pôsobia lacno a drevené sú drahšie, z čoho mali osoh práve výrobcovia a predajcovia. V roku 1908 bolo puzzle veľmi drahým špásom. Sada 500-dielikového puzzle stála 5 dolárov, zatiaľ čo priemerný mesačný plat bol 50 dolárov.
Boom puzzle, za ktorým v Británii stoja spoločnosti Chad Valley a Victory a v USA Einson-Freeman, Viking a ďalšie, nastal v roku 1920 až 1930. Tie vyrábali puzzle pre deti aj pre dospelých. Do popredia sa stále viac tlačil aj predaj puzzle na marketingové účely. Podnikateľ Einson-Freeman z Long Island City, New York v roku 1931 predával puzzle spolu so zubnými kefkami či baterkami.
Počas Veľkej hospodárskej krízy, v roku 1932, keď sa celý svet zmietal v recesii, predaj puzzle paradoxne ešte vzrástol. Pouliční predajcovia novín ponúkali každú stredu novú sadu puzzle. Stredajší predaj sa stal národným športom. Kupovali si ich deti aj dospelí a susedia, či priatelia medzi sebou pretekali, kto ich zloží prvý. Nesmieme zabudnúť spomenúť, že puzzle sa predávali bez predlohy, takže zloženie nového obrázku zostávalo záhadou takmer až do posledného dielika. Obľúbený bol tiež predaj puzzle na začiatku víkendu, v sobotu ráno. Následne sa stretávali celé rodiny, skladali, súťažili a usporadúvali párty. Puzzle bolo skvelým prostriedkom ako zabudnúť na ťažké časy tridsiatych rokov, slúžilo na rozptýlenie a zábavu.
Puzzle sa aj dnes používa ako edukatívna pomôcka v školách, škôlkach, školských kluboch či záujmových krúžkoch. Puzzle je tiež skvelým darčekom a nevyhnutnosťou v detskej izbe našich detí, keďže je to oveľa zdravší spôsob trávenia voľného času ako napríklad pozeranie televízie či hranie sa na počítači.