Sebareflexia v práci učiteľa je tou oblasťou, ktorá mu umožňuje vlastné sebazdokonaľovanie a súčasne je aj činiteľom proti... Zobraziť viac
Klíma školy a klíma triedy sú významnou emocionálnou záležitosťou. Škola musí byť nielen miestom poskytujúcim žiakom nové... Zobraziť viac
Kniha nadväzuje na text, ktorý bol vydaný v roku 2003 pod názvom "Vyučovanie v otázkach a odpovediach." ( E. Petlák, J. Komora). Uplynulých desať rokov potvrdilo, že jeho obsah splnil svoje poslanie. Presvedčili o tom mnohé listy od čitateľov, ktorým... Zobraziť viac
Stimulačno-obohacujúci program KO-SE-TO pre materské školy. Cieľom knihy je predchádzanie možnej stagnácii a... Zobraziť viac
V posledných desaťročiach narastá vplyv nových výchovných prístupov v školách, pribúdajú práce, ktoré vytvárajú koncepcie výchovy a vzdelávania žiakov v škole. Tieto koncepcie požadujú zaviesť do praxe teóriu tvorivo – humánnej výchovy... Zobraziť viac
Zamýšľate sa nad tým, prečo sú niektoré idey úspešnejšie ako iné? Zaujíma vás ako vzniká vplyvná idea? Máte odpoveď na otázku, ktoré ideové iniciatívy určujú našu dobu a ktoré formovali 19. a 20. storočie? Súhlasíte s tým, že žijeme v dobe... Zobraziť viac
Základný zdroj filozofických problémov je potrebné hľadať v každodennosti. Náš život je neustálym rozhodovaním o tom, čo je pre nás reálne a čo fiktívne, čo je dôležité a čo vedľajšie, čo je možné a čo nie... Zobraziť viac
Základný zdroj filozofických problémov je potrebné hľadať v každodennosti. Náš život je neustálym rozhodovaním o tom, čo je pre nás reálne a čo fiktívne, čo je dôležité a čo vedľajšie, čo je možné a čo nie... Zobraziť viac
Autori sa zaoberajú výskumom problematiky logiky a metodológie vied . Úvod do metodológie spoločenských vied je pokus o systematický a vlastný výklad problematiky metodológie spoločenských vied i hodnotenie stavu problematiky v danom období.... Zobraziť viac
Problematika postavenia žien v akademickom prostredí všeobecne a vo vede a výskume zvlášť nepatrí v našej spoločnosti k témam, ktoré sú v popredí teoretického, politického a širšieho spoločenského záujmu... Zobraziť viac
Prečo zomrela Kitty Genovese? Dokáže počúvanie Mozarta zvýšiť IQ? Koľkí muži by znásilnili ženu, ak by mali istotu beztrestnosti? Čo nám hovoria teórie lásky? Ako ovplyvnil sociálnu psychológiu Hitler? Prečo sú niektorí ľudia atraktívnejší? Koľkí z nás... Zobraziť viac
Referencia je jeden zo základných vzťahov medzi jazykovými výrazmi a mimojazykovými predmetmi, resp. medzi používateľmi... Zobraziť viac
Vedecká monografia obahuje analýzu významných aspektov a priesečníkov spoločných dejinných a kultúrnych udalostí Rumunska a Slovenska resp. Česko-Slovenska v 20. storočí... Zobraziť viac
Zväzok Od Aristotela po Plotina je venovaný antickej filozofii, a to približne obdobiu od 4. storočia pred n. l. do 3.... Zobraziť viac
Z obsahu: Poradenstvo. Školský poradenský systém. Výchovný poradca (Rámec pre pôsobenie výchovného poradcu, odborné,... Zobraziť viac
Publikácia obsahuje výroky a heslá vynikajúcich i slávnych tvorcov vo vede, technike, kultúre a umení, v politike,... Zobraziť viac
Vademecum vyučovania Zobraziť viac
Monografia reflektuje otázku interpretácie dejín prostredníctvom historického a filozofického prístupu, pričom sa koncentruje na filozofickú interpretáciu dejín u Martina Heideggera. Výnimočnosť Heideggerovej fenomenologicko-ontologickej optiky spočíva... Zobraziť viac
Téma publikácie je v slovenskom filozofickom, etickom i pedagogickom prostredí originálna, až priekopnícka. Otvára pole pre uvažovanie v kontexte kultivácie porozumenia ľudskému svetu ako svetu hodnôt a zmyslu. Je to seriózny príspevok k otázke... Zobraziť viac
Druhý zväzok diela Čas a rozprávanie, ktorého ústrednou témou je: konfigurácia alebo stvárňovanie času vo fikčnom rozprávaní. Zobraziť viac